Cynamon jest przyprawą, której aromat jest specyficzny i charakterystyczny, a rozpoznawalny dla każdego. Na talerzach można zaobserwować częściej spożywane produkty z działu zdrowej żywności. Zdrowa żywność to nie tylko konkretne produkty, ale również przyprawy, które znakomicie wzmacniają smak potraw i jednocześnie wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie oraz poprawiają stan zdrowia. Cynamon ma wiele właściwości zdrowotnych. Przede wszystkim ma właściwości antyseptyczne i dezynfekujące oraz jest stosowany przy naturalnym zwalczaniu przeziębienia. Badania pokazują, że spożywanie cynamonu może zdecydowanie wpłynąć na zredukowanie naszej wagi. Warto pamiętać również o wartościach odżywczych, jakie wnosi cynamon do naszego organizmu. Zawiera niewiele tłuszczów, natomiast jest bardzo bogaty w sole mineralne takie jak wapń, magnez, potas i miedź oraz witaminy A i B. Bardzo często można go spotkać jako przyprawa w przeróżnych ciastach i deserach, jednak to nie wszystko. Potrawy wytrawne również znakomicie smakują z dodatkiem cynamonu. Zdecydowanie cynamon sprawia, że smak potraw jest bardzo wyrazisty, słodszy i dzięki temu nasza ochota na słodycze zmniejsza się do minimum, co może spowodować utratę zbędnych kilogramów.

Właściwości lecznicze cynamonu

Cynamon jest przyprawą wykorzystywaną do wielu potraw zarówno wytrawnych, jak również deserów. Mało kto zastanawia się nad właściwościami tego składnika, a jest ich sporo. Cynamon jest bogaty w mangan, żelazo, wapń i błonnik i znacznie obniża poziom cukru we krwi w raz ze złym cholesterolem. Zdecydowanie zalecany jest dla osób, które borykają się z cukrzycą oraz nadwagą. Znakomicie się sprawdza w spożywania deserów i zaspokaja potrzebę na coś słodkiego. Cynamon posiada również bardzo dobry wpływ na krążenie krwi. Zawarte w nim substancje zwiększają krążenie krwi i działają przeciwzakrzepowo. Cynamon może zdziałać cuda podczas infekcji. Ma właściwości antybakteryjne, dlatego też zapobiega i blokuje rozwój grzybów i bakterii. Działa również jako środek dezynfekujący i może być wykorzystywany do płukania jamy ustnej, ponieważ działa antybakteryjnie.
Cynamon ma także pozytywne działanie na żołądek i jelita, ponieważ wspomaga trawienie poprzez regulowanie produkcji soku żołądkowego. Ma również właściwości, które pomagają zwalczyć objawy biegunki oraz problemy z wzdęciami brzucha.
Cynamon również pomaga w zapobieganiu zachorowania na nowotwór lub uszkodzenie nerwów. Hamuje działanie enzymów, które odpowiadają za proliferację komórek nowotworowych oraz działa ochronnie na nerwy, łagodząc objawy stwardnienia rozsianego i nie tylko.
Jest znakomitym przeciwutleniaczem, który zapobiega szybkiemu starzeniu się komórek oraz wzmacnia układ odpornościowy i działa zdecydowanie jako naturalny antybiotyk.

Zastosowanie cynamonu w diecie

Cynamon ma właściwości odchudzające.

Cynamon jest przyprawą, która znacznie reguluje naszą gospodarkę cukrową. Wpływa na regulację poziomu cukru we krwi i jednocześnie zwiększa poziom insuliny w organizmie. Poprzez te właściwości może spowodować utratę niechcianych kilogramów oraz zapobiec magazynowaniu tłuszczy. Cynamon również wpływa na nasz metabolizm i dzięki niemu dłużej czujemy się syci, co za tym idzie rzadziej spożywamy posiłki i jemy znacznie mniej pokarmów, dzięki temu możemy zredukować tkankę tłuszczową. Ciekawostką jest to, że badania pokazują duży wpływ cynamonu na zmniejszenie tłuszczu brzusznego w porównaniu do innych części ciała. Jakie jeszcze właściwości odchudzające ma cynamon?

  • podwyższa temperaturę i ciepło ciała, dzięki czemu przyspiesza metabolizm w naszym organizmie.
  • bierze udział w nie tylko spalaniu tłuszczu, ale również w odkładaniu kolejnej warstwy;
  • jest bogaty w polifenole, które zdecydowanie pomagają tracić nadmiar zbędnych kilogramów z całego ciała, a przede wszystkim z okolic brzucha;
  • jest bogaty w chrom, który jak wiadomo kontroluje apetyt i również wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej poprzez unormowanie poziomu glukozy we krwi;
  • sprawia, że dłużej jesteśmy najedzeni i nie podjadamy;
  • posiada właściwości antybakteryjne, które pomagają usunąć z organizmu bakterie wywołujące różnego rodzaju dolegliwości;
  • zawiera niezbędne składniki odżywcze, które przyspieszają metabolizm i zwiększają naszą odporność;

Formy spożywania cynamonu.

Cynamon można spożywać w bardzo różny sposób. Najlepiej wchłaniany jest spożywany w potrawach, ale również w różnego rodzaju napojach. Herbata, kawa z cynamonem to tylko przykłady jak szybko i pysznie można spędzić czas, a przy okazji przyprawa wspomaga nasz układ pokarmowy i jednocześnie wpływa na utratę zbędnych kilogramów. Należy jednak pamiętać, aby działać kompleksowo i nie skupiać się na krótkotrwałym efekcie. Warto do redukowania tkanki tłuszczowej włączyć aktywność fizyczną i dobrze zbilansowaną dietę. Wszystkie te czynności mogą pomóc wrócić do formy i osiągnąć założony cel. Przyprawa może pomóc w przyspieszeniu trawienia, metabolizmu, jednak nie spowoduje z dnia na dzień utraty wagi. Wszystkie działania muszą być kompleksowe. Ruch oraz odpowiednio zbilansowana dieta mogą pomóc w redukowaniu tkanki tłuszczowej bez powrotnie. Cynamon możesz również dodać do swojego izotoniku, który pijesz podczas treningu po to, aby podnosił ciepło organizmu i dzięki temu wpływał na zwiększony wydatek energetyczny, który sprawia, że tracimy niechcianą tkankę tłuszczową. Cynamon możemy również dosypywać do przekąsek w postaci koktajli lub serków, które spożywamy. Znakomicie łączy się z różnymi owocami, bananami lub jabłkami, a nawet borówkami. Tak przygotowany posiłek może być niesamowitą bombą witaminową dla naszego organizmu.

Cynamon w dietach

Zatem cynamon posiada właściwości odchudzające, które pomogą nam w utracie zbędnych kilogramów, jeśli do tego włączymy aktywność fizyczną i odpowiednio zbilansowaną dietę. Możne również suplementować się preparatami, które w składzie zawierają cynamon, jednak zdecydowanie polecam cynamon w postaci przyprawy odpowiednio przez dodawany do posiłku. Warto go spożywać każdego dnia, jednak jak ze wszystkim warto mieć umiar.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.