Jedną z coraz bardziej ostatnio popularnych diet jednoskładnikowych (kuracji, których skuteczność opiera się praktycznie Ne jednym produkcie), mających zazwyczaj wielotorowe działanie, bo odznaczających się zarówno właściwościami odchudzającymi, jak i oczyszczającymi, jest dieta ananasowa. Zgodnie ze swoją nazwą, ten plan żywienia polega na spożywaniu przede wszystkim ananasa. Istnieje jednak wiele modyfikacji wspomnianej diety, które pozwalają na łączenie jej podstawowego składnika z innymi. Często są to inne owoce, jak jabłka czy banany, ale niekiedy również alternatywne lekkostrawne produkty – oliwa, chude mięso lub ryby.

Podobnie jak inne tego rodzaju diety (np. jabłkowa), dieta ananasowa nie jest planem odżywiania rozpisywanym na dłuższy czas. Różne źródła nie podają jednakowego, optymalnego dla jest stosowania kresu, ale ogólnie przyjęto, że może ona trwać około 4 dni. W tym czasie, jej zadaniem jest wsparcie przeprowadzania procesu detoksykacji organizmu, a także pomoc w utracie nawet 2 kg. Jest to możliwe do osiągnięcia dzięki właściwościom ananasa. Jako owoc cytrusowy, zawiera on ogromne ilości witaminy C, której organizm ludzki potrzebuje do zabezpieczania DNA przez działaniem szkodliwych dla niego reaktywnych form tlenu, tzw. wolnych rodników. Ponadto witamina C posiada istotne znaczenie dla procesu wzmacniania odporności organizmu oraz stymulacji wytwarzania się kolagenu. Pomaga także naszemu układowi pokarmowemu.

Ananas jest też cennym źródłem innych składników odżywczych – m.in.: manganu – minerału odpowiedzialnego (podobnie jak miedź) za wzmacnianie tkanki kostnej i stabilizację poziomu cukru we krwi, wchłanianie zgromadzonego w jelitach wapnia, a także przyspieszanie spalania tłuszczów i węglowodanów; poprawiającego perystaltykę jelit błonnika; biorącego udział w produkcji czerwonych krwinek kwasu foliowego; metabolizującego tłuszcz i ważnego dla wytwarzania się energii kwasu pantotenowego, a także korzystnie oddziałujących na układ nerwowy witamin z grupy B oraz przede wszystkim bromeliny. Enzym ten odgrywa ważną rolę w procesie trawienia białek. Oprócz tego charakteryzują go właściwości przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwzakrzepowe.

Warto pamiętać, że choć stosowanie diety ananasowej przynosi wymierne skutki, to jednak jej odchudzające rezultaty nie są zbyt trwałe. Jest to zdeterminowane faktem, iż ananas oprócz wymienionych witamin i minerałów zawiera też potas. To on sprawia, że dzięki jedzeniu tego owocu można stracić na wadze, ale dzięki jego przyswajaniu gubi się przede wszystkim nadmiar płynów. Pomaga to kobietom redukować cellulit wodny oraz bardzo pozytywnie wpływa na pracę układu moczowego, lecz sprawia, że efekty odchudzania są krótkotrwałe.

Pragnąc wdrożyć dietę ananasową trzeba pamiętać, by będąc na niej pić 1,5-2 l wody dziennie i wybierać świeże owoce. Frukta z puszki nie mają tylu składników odżywczych.Z uwagi na to, że jest dość restrykcyjna, nie powinny przechodzić na nią matki karmiące,kobiety w ciąży i osoby starsze.

PODZIEL SIĘ
Następny artykułDieta Bezglutenowa
DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.