Amerykański internista i specjalista od żywienia, doktor Fred Pescatore opracował własny schemat odżywiania, który zasila pulę tak popularnych ostatnio diet niskowęglowodanowych. Podobnie jak wynalazca innej kuracji, Robert Atkins uważa on, iż to właśnie te składniki pokarmowe są głównym podłożem odkładania się w organizmie ludzkim tkanki tłuszczowej, czego konsekwencją jest przybieranie na wadze. Ze względu na ten fakt, dr. Pescatore wykonał plan żywienia, którego reguły zakładają przede wszystkim radykalne obniżenie spożycia węglowodanów, a zastąpienie ich alternatywnymi produktami białkowymi, lecz w największej mierze tymi zawierającymi tłuszcze. Podstawowe założenie opisywanej terapii odnosi się właśnie do nich. Wedle jej twórcy, istotne jest, by konsumować jak najmniej tłuszczów nasyconych, jednocześnie doprowadzając do wzrostu podaży tłuszczów nienasyconych. Dieta Hamptons, bo o niej mowa, która swoją nazwę zaczerpnęła od nowojorskiego apartamentu, cieszy się (podobnie jak dieta South Beach) niezwykłą popularnością wśród sław Hollywood – jej efektywność zachwalają m.in. Sarah Jessica Parker oraz Jennifer Aniston.


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Całkowite usunięcie z menu tłuszczów byłoby bardzo niekorzystne dla organizmu człowieka, ponieważ odgrywają w nim one ważne role. Stymulują wytwarzanie się hormonów oraz wchłanialność witamin (m.in. A, D, E oraz K) i chronią przed wyziębieniem. Tak więc, najlepiej jest ich konsumpcję zmniejszyć, lecz z niej nie rezygnować. Wiemy już, że opisywana terapia nakazuje spożywanie przede wszystkim nienasyconych tłuszczów pochodzenia roślinnego, a eliminację z jadłospisu nasyconych tłuszczów zwierzęcych – to jednak nie wszystko. Ludzkości znane są dwa rodzaje tłuszczów nienasyconych – jedno i wielonienasycone, wielu naukowców stoi na stanowisku, że w zdrowym ciele winna być zachowywana ich równowaga. Innego zdania jest doktor Pescatore.Podnosi on, że przewagę w diecie mają stanowić kwasy jednonienasycone.

Jak wynika z powyższych informacji, fundamentalne w diecie Hamptons są pokarmy zawierające jednonienasycone tłuszcze. Można wśród nich wyodrębnić oleje (rzepakowy i z orzechów makadamia), niektóre warzywa, awokado, pełne ziarna także tłuste ryby stanowiące cenne źródło kwasów omega-3.

Dla osób przebywających na tej diecie, oprócz nasyconych tłuszczów zawartych w tłustym mięsie  i ciężkich sosach, nierekomendowane są również te wielonienasycone, które znaleźć można w: oliwie z oliwek, oleju kukurydzianym i orzechach. W związku z tym, dobrze jest zniwelować konsumpcję wymienionych składników do minimum. Niewskazane jest też picie alkoholu, nadużywanie cukru, a także jedzenie dań typu instant i wysoce przetworzonej żywności.

Jak nietrudno zauważyć, ta niebywale podobna do diety śródziemnomorskiej kuracja nie jest zbyt rygorystyczna. Ma również inną zaletę, jako relatywnie łagodna i dająca dosyć powolne, ale trwałe rezultaty, adaptacja diety Hamptons tylko w bardzo niewielu przypadkach skutkuje niepożądanym przez żadnego kuracjusza tzw. efektem jo-jo.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.