Z czym kojarzy się nazwa diety jabłkowej? Oczywiście wywołuje ona myśl o jednych z popularniejszych w naszym kraju owoców. Ten tok rozumowania jest jak najbardziej prawidłowy, ponieważ wspomniany plan odżywiania zakłada spożywanie ich sporych ilości. Jego stosowanie posiada dwa najważniejsze cele. Jednym z nich jest, jak w wedle potocznej nomenklatury w każdej diecie, chudnięcie – dzięki diecie jabłkowej można zrzucić nawet 2 kg, a drugi, zdecydowanie bardziej istotny to detoksykacja – oczyszczanie organizmu z toksyn.

Dieta Jabłkowa jest jedną z niewielu tzw. diet jednoskładnikowych. Opiera się bowiem na jedzeniu wyłącznie jabłek. Z uwagi na ten fakt, jest ona bardzo restrykcyjna i, aby nie doprowadzić do zdrowotnych kłopotów osoby jej przestrzegającej, może trwać maksymalnie kilka dni. Ile dokładnie? Istnieją dwa warianty diety jabłkowej – pierwszy z nich jest o wiele bardziej rygorystyczny i przewiduje konsumowanie wyłącznie jabłek – w ilości do dwóch kilogramów dziennie. Przebywać na nmj można maksymalnie 3 dni. Drugi, bardziej liberalny może trwać 5 dni i pozwala na wprowadzenie do jadłospisu innych lekkostrawnych produktów, jak m.in.: jogurtu naturalnego, gotowanych warzyw, kaszy gryczanej, brązowego ryżu, delikatnego mięsa, a także chudych ryb. Wszystko to jednak powinno być konsumowane w umiarkowanych ilościach, a posiłki należy poprzedzać jedzeniem przyspieszających trawienie jabłek, które takie swoje działanie zawdzięczają posiadaniu dużej ilości pektyn – dobrze wchłanianego błonnika..


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Tak pozytywny wpływ tej odtruwającej diety na organizm ludzki spowodowany jest właściwościami będących jej fundamentem jabłek. Owoce te zawierają ok.80% wody, są więc niskokaloryczne (średnio 50 kcal na 100 gram) oraz łatwo przyswajalne i bezpieczne dla cukrzyków – posiadają mało cukrów prostych, a przy tym zapewniają doskonałe nawodnienie. Oprócz tego, jabłka to bogate źródło witamin A, B, C, E i D, które mają działanie wzmacniające, poprawiające wygląd i kondycję skóry oraz wzrok, a także wielu minerałów – przede wszystkim jodu, potasu, żelaza czy wapnia. We wspomnianych fruktach zawarte są też silne przeciwutleniacze, odznaczające się pozytywnym wpływem na układ krwionośny poprzez redukowanie poziomu cholesterolu i odtykanie żył. Opisywane owoce mają także w sobie składniki stymulujące rozwój mózgu i hamujące choroby go degenerujące (np. Alzheimera), a ich sok niweluje próchnicę oraz zabija nieświeży oddech i bakterie pochodzące z wnętrza jamy ustnej. Obecne w skórce jabłka triterpenoidy istotnie oddziałują na likwidację komórek nowotworowych układu pokarmowego.

Podczas stosowania jabłkowej kuracji, należy przyjmować około 2 litrów płynów dziennie. Szczególnie wskazane jest picie wody, ale dozwolone są również (w ograniczonych ilościach z uwagi na możliwość wystąpienia spowodowanych zażyciem zbyt dużej dawki kofeiny problemów trawiennych) kawa i herbata. Kończąc stosowanie diety jabłkowej, warto stopniowo wdrażać normalną konsumpcję, by za szybko nie obciążyć skurczonego żołądka, powodując tym samym jego przepełnienie i wymioty.

Ze względu na jej surowość, trzeba adaptację tej diety skonsultować z lekarzem. Nie jest ona zalecana dzieciom, ciężarnym, matkom karmiącym, osobom starszym a także tym, co do których istnieją jakiekolwiek przesłanki medyczne, jeśli chodzi o stosowanie diety jabłkowej.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.