Większość ze znanych ludzkości diet personalizowana jest specjalnie dla każdego lub też dla pewnych „klas” z uwzględnieniem charakterystycznych dla nich atrybutów, do których należeć mogą: ich wymiary, przebyte choroby albo kwestia podejmowanych przez nich aktywności sportowych. Istnieje jednak grupa nietypowych kuracji odchudzających, w których schemat żywienia tworzony jest w oparciu o inne przesłanki. Do tego rodzaju terapii można bez wątpienia zaklasyfikować dietę chronometryczną, bardziej znaną pod nazwą jako dieta księżycowa. Z określenia tej metody odżywiania łatwo wywnioskować, że ma ona wiele wspólnego z naturalnym ziemskim satelitą, a konkretnie z jego fazami. Księżyc regularnie przechodzi przez 28-dniowy cykl, podczas którego zmienia się jego wielkość – wyodrębniamy 4 takie etapy – kwadry. Założenie kuracji chronometrycznej jest proste – jej twórcy głoszą, iż najkorzystniejszym rytmem dla egzystencji człowieka, jest trwanie w zgodności z naturą. Tak więc terapia owa przewiduje, że sposób jedzenia każdego z nas powinien być uzależniony li tylko od pory dnia oraz tego, w której fazie obecnie znajduje się Księżyc.


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Podłożem opisywanej diety jest fakt, iż człowiek powinien spożywać dziennie 3 posiłki (śniadanie, obiad i kolację), przy czym każdy kolejny powinien być, w myśl starego powiedzenia „Śniadanie jedz jak król, obiad jak ksiądz, a kolację jak żebrak”, lżejszy. Najbardziej obfite produkty winny być konsumowane nie później niż o czternastej, a wsparciem głównych posiłków musi być podwieczorek i (jeżeli kuracjusz prowadzi aktywny tryb życia) – drugie śniadanie. Nie wolno rezygnować z żadnej porcji, a w szczególności ze śniadania. Takie postępowanie często prowadzi do przejedzenia w porze obiadu, a więc zaburza dietę.

W związku z tym, co zostało powiedziane wyżej, na śniadanie warto adaptując tę dietę jeść wędliny i mięsa, a także słodycze i wysokokaloryczne owoce, a potem wyłącznie chude ryby i mięsa oraz warzywa, a także zboża.

Jeśli chodzi o kolejne fazy diety chronometrycznej, są one 3 + 1 „przygotowawczy”. Należy go rozpocząć 4 dni przed pełnią, a w jego trakcie spożywać do południa same owoce, a w drugiej części dnia normalne posiłki. Wedle założeń wynalazców diety księżycowej, organizm wraz z malejącym Księżycem, również zmniejsza swoją objętość. Z uwagi na to, faza 2 jest dość restrykcyjna. Wolno w jej toku jeść tylko żywność niskokaloryczną (w tym do 200 gram warzyw), a odejść trzeba od tłustych wędlin i produktów nabiałowych. Łagodniejszy etap numer 3 daje możliwość konsumowania chudych mięś i ryb, przetworów mlecznych, większych porcji warzyw oraz pochodnych zbóż. Wszystkie fazy (z wyjątkiem wstępnej, czterodniowej) powinny trwać 2 tygodnie. Wprowadzająca i pierwsza pozwalają na dobowe przyjmowanie 1000 kcal, a kolejne 1200 kcal.

Z uwagi na różnorodność i umiarkowaną surowość, wspomniana dieta może być stosowana w sposób ciągły przez praktycznie każdego. Mimo wszystko, dobrze jest jej wdrożenie przedyskutować ze specjalistą, który upewni nas o braku przeciwwskazań do stosowania tejże.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.