Dieta Montignaca to kolejna, po dietach cukrzycowej i South Beach dieta, w której najistotniejsze jest nie ograniczanie spożywanych pokarmów (to drobna rozbieżność w stosunku do diety cukrzycowej, ale punkt wspólny z dietą plaż południowych), lecz kontrolowanie ich indeksu glikemicznego (IG), czyli zawartości cukrów prostych – tego, o ile i jak szybko po ich skonsumowaniu wzrasta w organizmie poziom glukozy. Jest to zdeterminowane tym, iż twórca opisywanego sposobu żywienia, francuski farmaceuta Michel Montignac w toku swoich badań doszedł do wniosku, że to właśnie nadmiar glukozy niezamieniony przez organizm ludzki na energię odkłada się w nim w formie tkanki tłuszczowej, powodując tycie.

W związku z tym, aby ograniczyć obecność w organizmie cukru, warto według Francuza przestrzegać jego planu odżywiania i zniwelować udział w jadłospisie żywności dostarczającej dużej ilości glukozy, czyli głównie węglowodanów. Są to przede wszystkim produkty roślinne – owoce, ale nie suszone (oprócz winogron, bananów) i warzywa (lecz nie wszystkie, wykluczone są np. ziemniaki w niemal każdej postaci) oraz zboża i ich pochodne (nie wolno więc jeść białej mąki, pieczywa czy ryżu), ale również mleko i zawierające różnego typu cukry słodycze oraz wyroby cukiernicze i miód. Będąc na diecie Montignaca nie wolno też pić piwa.


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Niektóre węglowodany charakteryzują się niskim IG i są aprobowane przez twórcę opisywanej diety to m.in.: warzywa – bakłażan, brokuły, brukselka, buraki czerwone (surowe), cebula, cukinia, cykoria, endywia, fasolka szparagowa, kalafior, kapusta, marchew (surowa), ogórki, papryka, pomidory, por, rzepa, rzodkiewki, sałata, seler, skorzonera, szczaw, szparagi, szpinak; owoce (dobrze jest je spożywać bez skórki i przed śniadaniem, bo stabilizują poziom straconego nocą glikogenu) – agrest, awokado, brzoskwinie, figi, grejpfrut, granat, gruszki, jabłka, jagody, maliny, marakuja, morele (także suszone), morwa, nektarynki, pomarańcze, porzeczki czerwone, śliwki, truskawki, wiśnie; rośliny strączkowe – groch, fasola, soczewica; produkty zbożowe – amarantus, jęczmień, migdały, nasiona siemienia lnianego, sezamu, maku, słonecznika, orzechy arachidowe, laskowe, nerkowca, pistacjowe, włoskie, ryż (tylko brązowy i dziki), soja (także tofu i mleko) oraz jogurty naturalne, gorzka czekolada, pędy bambusa, musztarda, syrop z agawy i grzyby.

Wspomniana kuracja skupia się nie tylko na węglowodanach, ale też na tłuszczach i białkach. Te pierwsze powinny pochodzić przede wszystkim z roślin i zawierać kwasy omega (różne oleje czy oliwa). Nie zaleca się jedzenia nasyconych tłuszczów zwierzęcych – smalcu czy masła. Jeśli chodzi o białka, dobrze, by pozyskiwać je głównie z chudego mięsa i produktów nabiałowych (z wyjątkiem tych na bazie krowiego mleka).

Jedna z reguł planu odżywiania Michela Montignaca odnosi się do łączenia składników. Zaleca on mieszanie w obrębie jednego posiłku węglowodanów i białek, a odradza konsumowanie wraz z białkami i tłuszczami owoców.

Opisywana dieta polecana jest każdemu, ale najbardziej rekomenduje się ją osobom zagrożonym cukrzycą, albowiem sprzyja utrzymaniu optymalnego poziomu cukru we krwi.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.