Nazwa diety paleo nie bez powodu przywodzi na myśl skojarzenie z okresem w rozwoju człowieka, jak i całej naszej planety – paleolitem. Epoka ta, ponieważ była nieporównywalnie z żadną inną długa (trwała około trzech milionów lat), pozwoliła, by ludzie w niej żyjący przystosowali się i na trwałe związali z trybem życia, jaki oferowała. Możliwości tej nie dała ludzkości następująca po paleolicie, era neolityczna. Trwała bowiem tysiąc razy krócej. W związku z tym, po przeprowadzeniu szeregu badań i doświadczeń, współcześni lekarze opracowali kurację (a może raczej plan odżywiania) nawiązującą stricte do epoki paleolitycznej.

Stworzona przez Amerykanina, doktora Lorena Cordaina dieta Paleo zakłada przede wszystkim jedzenie dużych ilości niezawierających skrobi warzyw i owoców, produktów nabiałowych, jajek (są one bogate w witaminy, lecytynę oraz luteinę; rekomenduje się jaja z chowu wolnoklatkowego), orzechów, grzybów, ryb (ich spożywanie jest dla ludzkiego organizmu korzystne ze względu na zawarte w nich kwasy tłuszczowe omega-3; należy jednak pamiętać, by nie sięgać po ryby ze sztucznych łowisk, a po te karmione naturalną żywnością; powinno się je przyjmować w postaci surowej, gotowanej, duszonej albo pieczonej – nie zaleca się nadużywania konserw rybnych i mrożonek) oraz chudego mięsa (rekomenduje się jedzenie dziczyzny) pochodzącego od zwierząt egzystujących w naturalnych warunkach (tzw. chów pastwiskowy). Kuracja paleo każe wyeliminować z jadłospisu zboża (traktowanie ich jako produktów żywnościowych upowszechniło się dopiero w neolicie), a także żywność rafinowaną, czyli farbowaną – słodycze czy gazowane napoje. Jest to zdeterminowane przez prosty fakt – wiele milionów lat temu, ludzie żywili się głównie wyhodowanymi w sposób ekologiczny pokarmami, a niektórych produktów po prostu nie znali.


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Najistotniejsze w opisanej po raz pierwszy w wydanej w roku 2011 książce pt. „Dieta paleo. Strać na wadze i żyj zdrowo dzięki diecie, do której zostaliśmy stworzeni”, jest zachowanie proporcji pomiędzy spożywanym białkiem a węglowodanami. Tego pierwszego powinno być w naszym menu więcej. Jeśli zaś chodzi o tłuszcze, dr. Loren Cordain uważa, że ważniejsze są dla człowieka te zwierzęce – z tłuszczów pochodzenia roślinnego dopuszcza m.in. olej z wiesiołka.

Kolejną sprawą, na którą zwraca uwagę twórca diety paleo jest to, że człowiek od zarania swoich dziejów był myśliwym, a więc jadł to, co upolował – zwykle w swej „naturalnej” postaci. Co za tym idzie, kuracja paleo każe usunąć z jadłospisu mięsa przetworzone (np. parówki)., zawierające niekiedy aż 75% tłuszczu.

Dobrze wiedzieć, że dieta paleo to nie tylko alternatywny sposób odżywiania, ale i recepta na życie. Sugeruje ona przybliżenie się do stylu egzystencji naszych przodków – zaleca m.in. unikanie stresu czy dbanie o zdrowy sen.

Kuracja według metody dr. Cordaina nie jest polecana osobom, które cierpią na choroby nerek i woreczka żółciowego, borykającym się z przewlekłymi dolegliwościami (rak, kłopoty z sercem), a także kobietom w ciąży oraz karmiącym.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.