Znana również jako dieta probiotyczna czy przeciwzapalna, dieta Perricone jest kolejną, koncentrującą się na sposobie żywienia kuracją o działaniu dwutorowym. Jednym z efektów jej stosowania jak to zwykle bywa, jest odchudzanie, a innym, wręcz podstawowym dla tego planu żywienia – przeciwdziałanie procesom starzenia się. Jej twórca, amerykański dermatolog doktor Nicholas Perricone twierdzi, iż najlepszym sposobem na wygładzanie skóry nie jest, jak uważano od lat botoks, lecz połączenie odpowiedniej suplementacji z poprawną dietą.

Metoda żywieniowa stworzona przez dr. Perricone zakłada, że dla osiągnięcia korzystnych rezultatów wystarczą 3 dni postępowania wedle jej wskazówek. Wspomniany naukowiec rekomenduje spożywanie, jak sugeruje jedno z określeń diety, produktów pro biotycznych. Takich, które w swoim składzie zawierają tzw. dobre bakterie. Należą do nich m.in. warzywa (przede wszystkim kiszonki – ogórki czy kapusta), owoce, ryby, orzechy, wyroby mleczne (jogurty, kefiry, maślanki etc.) oraz ziarna. Konsumowanie naturalnych probiotyków powinno być wsparte przez jedzenie produktów prebiotycznych, które stymulują ich wchłanialność. Prebiotyki znajdziemy w takich produktach żywnościowych, jak niektóre warzywa i owoce – szparagach, marchwi, karczochach, cebuli, grochu, bananach, porze, fasoli szparagowej, a także w kalarepie i płatkach owsianych.

Wspomniany sposób odżywiania przewiduje jedzenie nie tylko wymienionych pokarmów, ale również żywności będącej bogatym źródłem antyoksydantów. Związki te, inaczej nazywane przeciwutleniaczami, odpowiedzialne są za spowalnianie procesów starzenia się organizmu, a także za neutralizowanie w nim działania szkodliwych wolnych rodników, reaktywnych form tlenu mogących uszkadzać DNA. Dodatkowo hamują one postęp chorób cywilizacyjnych. Zaliczyć do nich można m.in.: witaminę C (jej zadanie to przede wszystkim wzmacnianie odporności, ale też stymulacja wytwarzania się wzmacniającego skórę kolagenu(, pozytywnie wpływającą na zmysł wzroku witaminę A oraz znaną jako „witamina płodności”, witaminę E. Cenne złoża antyoksydantów to głównie cytrusy, marchew i zboża.

Chcąc być na diecie przeciwzapalnej, trzeba również jeść produkty bogate w tzw. żółte barwniki – luteinę i zeaksantynę, które nawadniają skórę i chronią ją przed promieniami UV. W tym celu, dr. Perricone zaleca spożywanie jajek, szpinaku i szczawiu, a także roślinnych kwasów tłuszczowych.

Oprócz konieczności zachowywania podziału produktów na wskazane i nieaprobowane, dieta probiotyczna niesie jeszcze inne nakazy. Według niej; każdy powinien dziennie spożywać jeden gram białka na kilogram wagi (w tym połowę białka zwierzęcego); codziennie rano wypijać na czczo szklankę wody z sokiem z cytryny/limonki lub ziołami, co ułatwia detoksykację organizmu i pobudzenie go; wypijać dziennie >2 l wody, by nie dopuścić do utraty elastyczności skóry, a także ograniczyć kawę (której spożycie sprawia, iż w organizmie wzrasta poziom hormonu stresu) i słodycze oraz gazowane napoje.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDieta Rozdzielna
Następny artykułDieta grupy krwi
DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.