Dla określenia diety rozpoznawalnej również pod nazwą dieta dr. Haya (jej twórcą jest bowiem amerykański dietetyk, doktor William Howard Hay) dobrze jest używać wyrażeń: dieta niełączenia czy dieta rozdzielna. Nie polega ona bowiem, jak większość diet na eliminacji z jadłospisu pewnych pokarmów, ani też na ograniczaniu spożycia, ale opiera się przede wszystkim na regule odseparowywania od siebie w codziennym menu konkretnych grup produktów żywnościowych. Tak więc plan odżywiania opracowany przez mieszkańca Pensylwanii zakłada przede wszystkim niekonsumowanie w obrębie jednego posiłku białek oraz węglowodanów. Uważał on, że do trawienia wspomnianych składników, organizm wykorzystuje zupełnie inne enzymy i robiąc to jednocześnie nigdy nie uczyni tego wystarczająco skutecznie. Wedle teorii dietetyka, wspólne jedzenie tych elementów pożywienia powoduje zbędne eksploatowanie układu pokarmowego, w następstwie czego może prowadzić do powstawania wielu dolegliwości z nim związanych.


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Doktor Hay w toku prowadzonych przez siebie badań opracował podział produktów żywnościowych na 3 główne podgrupy. Na podstawie tej klasyfikacji wysnuł wnioski na temat, które pokarmy można ze sobą łączyć, a jakie krzyżówki są niepożądane. Z uwagi na to można odróżnić: żywność neutralną (można ją spożywać z dowolnymi składnikami pokarmowymi), czyli np.: nasiona, oleje roślinne, kawę i herbatę, grzyby, zioła, warzywa (oprócz ziemniaków i strączkowych) oraz ich pochodne, wędzone w zimnie mięso, a także ryby i niektóre produkty nabiałowe; produkty białkowe – m.in. jedzone nie na czczo owoce (z wyjątkiem bananów), gotowane mięso, drób, ryby i inne owoce morza, chude sery, mleko (z wyłączeniem pasteryzowanego), wędliny, jajka (nie gotowane, ani nie smażone) oraz warzywa strączkowe, a także węglowodanowe – ziemniaki, zboża i ich pochodne, suszone owoce, banany i wyroby cukiernicze.

Mimo faktu, że powyższa lista zawiera wiele produktów, nie wszystkie z nich są rekomendowane dla osób przebywającej na diecie niełączenia. Będąc na niej powinno się unikać: cukru, dań gotowych, białego pieczywa, wędlin, tłustych mięs, alkoholu i napojów – słodzonych i gazowanych oraz bogatych w kofeinę.

Oprócz zasady rozdzielania żywności, dieta ta ma inne fundamenty: Chcąc ją zachowywać, trzeba: spożywać 5 posiłków (w tym lekkie drugie śniadanie i podwieczorek) dziennie, pomiędzy konsumpcją białek i skrobi należy zachowywać czterogodzinne odstępy, nie wolno jeść dań smażonych i mocno doprawionych oraz ciast z owocami i kremami, a główne posiłki powinny zawierać tzw. spalacze tłuszczu (witaminę C, magnez albo wapń)

Oprócz tego, że dieta rozdzielna pozwala zrzucić nawet kilka kilogramów, ma też inne zalety: stymuluje pracę nerek, układu krążeniowego i trawiennego, redukuje poziom stresu, pomaga w detoksykacji organizmu oraz korzystnie oddziałuje na pracę jelit. Co za tym idzie, jest polecana niemal każdemu, niezależnie od jego wieku, płci, wagi oraz wzrostu. Mimo tego jej adaptację, podobnie jak wdrażanie każdej radykalnej zmiany w trybie życia, warto omówić z lekarzem.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.