Znana również jako dieta plaż południowych, dieta South Beach staje się ostatnio coraz bardziej popularna na całym świecie – zarówno wśród cele brytów, jak i „szarych” ludzi. Wiele łączy ją z dietami: cukrzycową i śródziemnomorską oraz dietą Dukana. Jej punkt wspólny z dwoma pierwszymi stylami żywienia to fakt, iż wszystkie zakładają spożywanie dużych ilości produktów o niskim indeksie glikemicznym, a więc takich, które nie zawierają zbyt wiele cukrów prostych. To, co w diecie South Beach jest tożsame z dietą Dukana to kwestia, iż obie podzielone są na fazy. W planie odżywiania opracowanym przez francuskiego dietetyka są 4 etapy, a dieta plaż południowych przewiduje je 3.

Dieta autorstwa amerykańskiego kardiologa, doktora Arthura Agatstona nie jest zbyt restrykcyjna. Jej twórca uważa, że stosując ją można jeść do syta, ale trzeba zwracać uwagę na spożywaną żywność. Z uwagi na to, zalecane jest, podobnie jak w przypadku diety Dukana, przejście przez wszystkie jest fazy i utrzymanie ostatniej do końca życia. Pomoże to zachować na zawsze zdrowie i zgrabną sylwetkę.


odchudzanie slimetrolInternauci polecają: SLIMETROL na wydajne odchudzanie, tabletki wybrane przez naszych czytelników numerem 1 na rynku w Polsce!
Dowiedz się więcej i schudnij nawet do 14kg w w kilka tygodni–kliknij!



Tak jak w diecie dr. Pierre’a Dukana, kolejne etapy diety South Beach są stopniowo coraz bardziej liberalne. Pierwszy z nich zakłada całkowite wyeliminowanie z menu węglowodanów skrobiowych oraz monosacharydów. Tak więc należy zrezygnować z pieczywa, produktów zbożowych, makaronów, ryżu i słodyczy oraz kofeiny, a także ograniczyć spożycie tłuszczów – zarówno pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego (z wyjątkiem tych jednonienasyconych, np. oliwy) oraz produktów nabiałowych i mięsa (usuwamy z jadłospisu tłuste sery i wędliny). Wolno natomiast jeść chudy nabiał, delikatne mięso oraz owoce i warzywa z wyłączeniem marchwi, buraków, ziemniaków i kukurydzy. Ta faza diety plaż południowych powinna trwać dokładnie dwa tygodnie (ze względu na jej surowość nie można przekraczać tego terminu), a jej cel to redukcja ilości ataków głodu osiągana poprzez niwelowanie spożywania tłuszczów i cukrów prostych.

Druga faza diety South Beach nie jest tak rygorystyczna jak poprzednia. Podczas jej trwania, do menu można powoli wprowadzać pełnoziarniste pieczywo i owoce (z wyjątkiem tych, które zawierają dużą ilość glukozy – m.in. fig i daktyli), gorzką czekoladę a nawet umiarkowanych porcji alkoholu. Nadal nie należy spożywać wspomnianych wyżej warzyw i słodyczy. Ten etap diety trwa aż do momentu osiągnięcia pożądanej wagi.

Faza numer 3 nie przewiduje obostrzeń, jeśli chodzi o spożywaną żywność. Trzeba jednak kontrolować to, co się je i pilnować, by indeks glikemiczny przyswajanych produktów nie był wyższy niż 60.

Pierwsze dwa etapy diety plaż południowych zakładają konsumowanie 2-3 większych posiłków i tyluż samo przekąsek. Faza trzecia pozwala na jedzenie trzech pełnowartościowych porcji.

Na zakończenie nie można nie wspomnieć, że przestrzeganie diety South Beach daje wiele zdrowotnych korzyści – m.in. obniża cholesterol oraz, iż posiada ona inne zalety – nie powoduje uczucia głodu oraz nie doprowadza do występowania efektu jo-jo.

DietaSOS
Najciekawsze publikacje dotyczące konkretnych diet a także porady umożliwiające skuteczne i bezpieczne odchudzanie i wiele innych ciekawych informacji przydatnych dla osób które szczupłą i dobrze zbudowaną sylwetką interesują się od dłuższego czasu jak i dla tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w temacie FIT i pochodnych.